Ordfører Arild Windsland gratulerte!

Det ble en aldri så liten feiring på regnskapskontoret i dag da ordføreren stakk innom med blomster til Ingebjørg Heimdal, mammaen til Martin, for å gratulere med EM- medaljen.

Bilder viser feiring på regnskapontoret

Martin tok bronse på normaldistansen i europamesterskapet i skiskyting. Han lå lenge godt an til å komme på pallen i jaktstarten også , men pga sterk vind ble det dessverre 4 bom på siste skyting. Uansett ble det en fin 8.plass i sprint og jaktstart i kamp mot noen av de beste skiskytterne i Europa. Martin representerer Norges rekrutteringslandslag og reiser nå videre til Tyskland for å konkurrere videre i IBU-cupen. Vi ønsker Martin lykke til videre!

Martin har tatt opp jakten på prestasjonene til Gunn Margit Andreassen og Lars Helge Birkeland som begge har tatt både OL og VM medaljer og var på det norske seniorlandslaget i mange år. Det er sannelig ikke lett å bli tatt opp på det norske skiskytterlandslaget for seniorer!  Pr. dags dato er ikke dette bare norges beste skiskyttere, men verdens beste! Norge er heldig som har mange sultne unge skiskyttere som ønsker å utfordre de aller aller beste! Og det er ufattelig gøy at flere av de kommer fra Birkenes. Det er nesten uvirkelig at denne lille Birkenesbygda har produsert så mange gode skiskyttere! Hvert år siden 1985 har skiskyttere fra Birkenes IL tatt medalje i norske eller internasjonale mesterskap!  Hele 27 ulike skiskyttere har bidratt til medaljefangsten.

TOTALT ANTALL MESTERSKAPSMEDALJER FRA 1985 -2023 TIL SKISKYTTERE FRA BIRKENES: 79 gull, 80 sølv og 90 bronse!!!!!!!!!!!!!!!!

Birkenes kommune ønsker alle skiskytterne i Birkenes lykke til videre i sesongen!

Ingebjørg og Ordfører

Bildet viser Atle i Martinsbil

Bildet: Pappa Atle Uldal låner Martins sponsorbil mens Martin konkurrerer ute i verden!