Invitasjon til fagkveld for nye skogeiere

Vi vil med dette invitere nye skogeiere i Birkenes og Lillesand til skogfaglig kveldonsdag 6. mars kl 18-21 i kafeen i Frikirka på Birkeland. Tema for kvelden er god økonomi og riktig stell av skogen på eiendommen. Her vil du få en orientering om nyttige verktøy for å oppnå det.

Målgruppen er nye skogeiere som ønsker informasjon og bistand til best mulig økonomisk utbytte av sin skogeiendom.

Invitasjonen er sendt til skogeiere som har overtatt skogeiendom de siste fem årene. Arrangementet er også åpent for skogeiere som har overtatt tidligere eller som skal overta eiendom i nær framtid og som ønsker mer kunnskap.

Arrangementet er et samarbeid mellom Birkenes og Lillesand kommuner, skogeierlagene i Birkenes og Lillesand og Ungskogpleieprosjektet på Agder 2023-2025. I tillegg møter skogbruksledere/virkeskjøpere fra AT Skog og Nortømmer.

Påmelding:
Deltakelsen er gratis, men av hensyn til planlegging ønsker vi påmelding til Jannicke Modell Røhmen, på epost: jannicke.modell.rohmen@gmail.com eller på tlf 99317145, innen 1. mars.

Tilskudd og skogfond
Skogfondsystemet, skattefordelen ved bruk av skogfond, tilskuddsordninger i skogbruket.
Birkenes og Lillesand kommuner ved skogbrukssjef Tormod Amundsen.

Privat skogforvaltning
Hva kan Nortømmer og AT Skog bistå med? 5-10 min informasjon fra henholdsvis Nortømmer og AT Skog om deres organisasjoner og tjenestetilbud.

Skjøtsel av skogen din
Viktigheten av riktig stell av skogen til rett tid for bedre økonomisk utbytte fra eiendommen. Hvilke kurstilbud finnes på skogbruk.

Ved prosjektleder Jannicke Modell Røhmen, Prosjekt Ungskogpleie på Agder.

Skogbruksplan
Skogbruksplanen er skogeiers viktigste verktøy. Her får du en nybegynnerinnføring i det digitale planverktøyet Allma ved skogbruksleder i AT Skog, Kjetil Aamlid.

Hvis du ønsker en-til-en hjelp med Allma på slutten av kvelden, så kan du ta med din egen pc, nettbrett og telefon. Vi hjelper deg som best vi kan etter som det passer med tida.
Sørg for at du har testet tilgangen til Allma på forhånd. Vi har dessverre ikke it-kompetanse.
Brukernavn og passord får du ved henvendelse til hovedkontoret til AT Skog i Skien.

Det blir enkel servering ved oppstart av arrangementet.