Informasjon om at skoler og barnehager åpner 5. januar

Skoler og barnehager åpner fredag 5. januar

Det siste døgnet har værforholdene i Birkenes kommune bedret seg betraktelig. Nedbøren har gradvis avtatt, og vindforholdene skaper ikke lenger store problemer. På grunn av snømengden vil det fortsatt være høye brøytekanter en periode. Dette vil kunne redusere sikten, og vi ber alle om fortsatt å vise aktsomhet i trafikken.

Områdene rundt kommunens bygg er ryddet for snø, og fremkommeligheten her er god. Gang- og sykkelstier og fortau brøytes som vanlig, og AKT melder om at skoleskyss kan fungere som normalt.  Dette ligger til grunn for at skoler og barnehager, inkludert voksenopplæring,  vil være i normal drift fra i morgen, fredag 05.01.24.

Birkenes kommune vil takke alle innbyggere som har hjulpet hverandre disse dagene, og som har fulgt anbefalingene som er gitt.

Været som meldes fremover ser ut til å være et godt vintervær!  Alle anbefales å komme seg ut i snøen og ha det moro, så lenge det varer😊