Områdereguleringsplan for Birkeland sentrum – vedtatt endring

Innhold

Klagefrist 26. november 2025

Det er gjort følgende administrativt vedtak for endring av områdereguleringsplanen for Birkeland sentrum (planID 20130001), datert 28.10.2025:

I medhold av plan- og bygningsloven § 12-14 andre ledd vedtas endring av områdereguleringsplan for Birkeland sentrum (planID 20130001) som vist i plankart og bestemmelser sist revidert 28.10.2025.

Kommunedirektøren fatter vedtak etter delegert myndighet.

Formålet med planendringen

Formålet med planendringen er å tilrettelegge for «Tomta» som torg, ny bussholdeplass i retning Kristiansand/Lillesand og revidert parkeringsløsning.

Mer informasjon om planendringen og saksdokumentene finnes på arealplaner.no under «Planbehandlinger».

Informasjon om klageadgang

Fristen for å klage er 26. november 2025.

Du må være part i saken for å kunne klage. I klagen må du begrunne tydelig hvordan du ønsker vedtaket endret. Hvis du har ny informasjon som ikke er omtalt i saken, er det viktig at du sender inn dette. Klagen må undertegnes.

Eventuell klage sendes til Birkenes kommune:
Adresse: Birkenes kommune, Postboks 115, 4795 Birkeland

E-post: postmottak@birkenes.kommune.no

Trenger du mer informasjon?

Nærmere opplysninger kan fås ved henvendelse til saksbehandler, Mari Coward, ved å sende e-post til mari.coward@birkenes.kommune.no.