Høring av revisjonsdokument for regulering av Uldalsvassdraget

NVE har lagt ut revisjonsdokumentet for reguleringskonsesjoner i Uldalsvassdraget til offentlig høring.Bakgrunnen for dokumentet er krav fra kommunene Birkenes, Evje og Hornnes, og Froland.

NVE har i brev av 1.10.2021. vedtatt at vilkårene for følgende konsesjoner skal revideres:

• Konsesjon av 22. mars 1957 til regulering og utbygging av Uldalsvassdraget
  • Konsesjon av 1. august 1969 til regulering av Eptevatn/Homstølvatn i Tovdalsvassdraget

Privatpersoner og organisasjoner kan komme med innspill til revisjonsdokumentet.

Høringsfrist er 20. des. 2023

Mer om krav fra kommunene og revisjonsdokumentet finnes på hjemmesiden til NVE:

I tillegg finnes to eksemplarer av revisjonsdokumentet tilgjengelig på servicetorvet til offentlig gjennomsyn.

Det ene eksemplaret kan om nødvendig lånes ut for kortere tid (2 – 3 dager).

Dersom du ønsker en papirversjon, kan du også kontakte Leif Ottar Tveito på tlf. 95298203 eller e-post: Leif.Ottar.Tveito@aenergi.no

Høringsuttalelser kan sendes elektronisk via www.nve.no/5405/V, per e-post til uttalelse@nve.no eller per post til NVE, Energi- og konsesjonsavdelingen, Postboks 5091 Majorstua, 0301 Oslo.